close

45-thumb2.jpg 

adobe photoshop CS4 研討會,教父訪台開講 - Russell Brown,

我好幸運我有看到這消息並且報名參加,

讓我堅信我目前手上的工具實在太齊全了,

加上最後台灣使用者經驗談,找了一個GRD愛好者楊宗林來分享,

更讓我把最近實在很想買單眼的念頭一次打消!

 

今天的教父開講幽默風趣又實用專業,專業部分就不多說了,反正重點在:

1. smart object

2. smart mask

3. camera raw

4. 3D in photoshop

5. animation in photoshop (半小時兩小時的影片千千萬萬別指望在photoshop做!)

 

剩下的我要私下跟好朋友分享!

這邊要記錄他的名言!哈哈

 

1. never take the phone call in this course ,even your boss! Except your wife! but sometime your boss is your wife! haha

2.my friend advice me that i should use 16位元(忘記英文是什麼= =) , in fact i can not find the differences between 8 or 16,

 my friend thought i should be smart at this , but he didnt know that i am always stupid !!haha!

 

3.i really want to come back taipei again, i think... to find the way let me come bake taipei, the best choise is the ADOBE CS4 can sold out over 20 !!!

 

4. well, i will say more that i will not say in hongkong or北京, just you will say ''OH! I DIDNT KNOW THAT ! COOL ! ''

 

5. (當時他正在教如果案快捷鍵會有怎樣的效果 然後...) and... if you press all the key........ that do not work ! hahahahaha~(然透他就自己一直笑!) sorry ! this is my american joke !!!haha

 

6. 每次他如果自己又開了個玩笑,然後大家反應還好,他會說    okokok it's not fun ! nobody think its humor ! oh~~~ disappoint ~~~

 

7. hey ! that guy! are you making a video ? about me? oh that is well ! you can be my fan ! or you are taking for the propose??

   (一陣沉默,因為怕他覺得侵犯智慧財產權什麼的)  well, i will say ....  the propose is all in the DVD "Russell Brown show"! hahaha

 

8. okay... sometimes you will call that "property"... well, in fact, we call the bug as property.... haha

 

 

反正他好幽默喔!哈哈

 

本來發現全程英文講課應該會聽不懂,事實上根本也還好,

今天我發現英文不是那麼不好親近!!

大部分時候我沒有帶耳機聽口譯,因為他說話很吸引人很多幽默的話,當下我都聽的懂,

如果帶耳機就不有趣了!

 

不過發現回來要載重複一次那些英文實在是有點難!我都忘光光了!只記得隻字片語和大意!

所以上面那些是我憑著印象寫的,應該有很多文法錯誤!

不過我想就算是中文講課,我也沒辦法一自不漏的複誦某個人說過的話!

 

 在快樂的環境下學習實在是輕鬆又好上手,台灣太多講師太嚴肅了,

像Russell Brown這樣不時就跟台下有互動真的很有趣!

 

 

今天太值得了。

arrow
arrow
    全站熱搜

    sylvie176 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()